Islam Religion Muslim Mind 21st Century The Way Of Life Books

Kurang Ajar?

islam tattoo

Kurang Ajar di dalam Agama Islam? Kurang Ajar hanyalah di dalam Bahasa Malaysia, penulis menerima gambar ini di dalam email penulis,

Sebelum penulis mengupas tattoo atau menghina agama islam?

cuba lihat dan fikirkan? benarkah mereka ini kurang ajar? siapakah mereka ini? ramaikah mereka ini?

kenapa mereka membuat angkara ini?

Comments on: "Kurang Ajar?" (15)

  1. Sedara,

    apa yang sedara lihat tu sebenarnya kecik jer, marah marah pun tak dak guna, mereka melakukan pun dengan berani. Siapa berani marah mereka?? Kita?? Suara kita sampai mana?

    Kalau saudara sayangkan Islam dan mengaku beriman (apa ketegori Iman: kalau mencegah dengan tangan setinggi-tinggi Iman, kalau mencegah dengan mulut itu Iman pertengahan, dan kalau membenci dengan hati, Itulah selemah-lemah Iman) tapi still ada Iman, maka saudar perlu risaukan yang lain iaitu solat.

    Ramai orang-orang Islam meninggalkan solat bermakna meruntuhkan agama. Orang yang meninggalkan solat adalah orang kafir. Jadi kalau saudata betul-betul nak membantu agama Allah, ajaklah mereka yang tidak solat untuk solat. Bila betul urusan solat, saudara akan lihat semua urusan dunia akan tunduk kepada Islam.

    “Hai orang-orang yang beriman, jika kamu bantu agama Allah maka Allah akan bantu kamu dan menjadikan kaki kakimu tegak terhadap musuh-musuhmu”

    Kamu bantu agama Allah dulu barulah Allah bantu kamu, bukan sebaliknya. Dan seperti saya kata tadi… agama Allah telahpun runtuh…bagaimana?? Wallahualam.

  2. Islam dah bangkit, kalau tk percaya cuba tengok laman web org Islam UK. Depa di sana dah maju, dh boleh buat pameran di Musium, Ratu Elizabeth dah bagi staff Islam pegi solat jumaat ke masjid, senator/wakil rakyat Islam dah ada. Kadangkala pelobi yahudi pun dh kalah dgn persatuan Islam UK. Satu berita baru ramai orang kay, berpengaruh di UK dh peluk Islam. Org2 baca pasal Islam selepas September 11 dan jatuh cinta dgn kemurnian Islam.

    Contohilah org Islam Uk yg berjuang di negara bukan Islam dan menang, baru le kita jadi kuat semangat InsyaAllah!

    salam.

  3. Ya Allah, sudahkah runtuh agama ini? sehingga orang kafir sudah berani melecehkan Islam secara terang-terangan. berikanlah kekuatan kepada umat Islam untuk melawan misi kaum kafirrundan munafiquun yang menghancurkan martabat Islam. sebenarnya yang patut kita salahkan adalah bukan siapa2 melainkan diri kita sendiri. Jika lau umat Islam sendiri mampu dapat mengamalkan agama ini secara sempurna, menegakkan sholat, berakhlak mulia Insya Allah kaum kafiruun tidak akan mampu berani seperti itu. karena sholat diumpakan sebagai tiang2 agama ini sudah keropos, hancur, umat Islam banyak tidak peduli lg dengan urusan sholat. nabi bersabda : ” Yang membedakan antara umat Islam dengan kafir adalah sholat. sesungguhnya orang yang meninggalkan sholat itu sama dengan kafir” jadi salahkanlah diri umat Islam itu sendiri. Mari kita ajak saudara2 kita muslim, untuk menegakkan secara kokoh agama ini sesuai denga tuntunan Rasulullah MUHAMMAD Shallallahu’alaihi wasallam. saya sangat setuju dengan pendapat saudara Najib ArRazi. untuk apa kita hanya berkata kurang ajar, bergerutu tak menentu, berGerak sekarang juga. tanamkan agama Islam secara KAFFAH kepada Keluarga2, saudara2 kita. Insya Allah kaum Kafiruun tidak akan mampu menggoyang agama ini dan kita berDo’a mudah2an kaum kafiruum itu dapat HIDAYAH ALLAH SWT. Amiin.Allahuakbar

  4. sepertinya, itu gambar ga asli…tapi ada yang coba-coba ngedit foto itu…
    tapi tetap aja ada orang yang ingin menghina islam…

  5. dunia dah nak kiamat!!!

  6. The time will come and u WILL REGRET!

  7. fuck who made this i will fuck his and her familly member

  8. asal buat aja…………
    kurang ajar………….
    astaghfirullah……..

  9. is this really written in the book of allah ???

  10. memang benar benar orang bodoh, ngak ngerti apa apa, mereka selalu bersembunyi dibalik tameng yang namanya art.

  11. nauzubillah

  12. syed iskandar said:

    astaghfirullah al ‘azim
    bdoa lah moga2 mreka yg mlakukan pkara ini dberi ptunjuk olehNYA..
    insyaAllah..
    marah bukan jalan kpd penyelesaian nya..
    memg kita patut marah..tp sjauh mana kmarahan kte itu akn mbara..
    apa resolusi kita?
    kdg2 kita hanya pandai bdemonstrasi mboikot dn mengata itu ini..
    tp kita sdri pun tak bersatu..
    skadar iktibar kita bsama..renungknlah
    org yg bkata kata ni pun tak lah semprna..
    tp trima kasih kpd pnulis blog yg prihatin tntg isu ni..
    jazakallah..

  13. Ahmad Ridwan said:

    dirikan lah shalat, berilah orang2 miskin makanan.. zikirlah tiap malam dan menjalankan shalat dhuha.. dan jika kalian mampu jalankan lah haji ke kota mekkah…

  14. atulLui said:

    Assalamualaikum……..saudara2 islam yang tercinta..ALLAH s.w.t telah melengkapkan agama kita yakni islam melalui nabi yang kita semua cintai tidak lain beliau MUHAMMAD s,a,w…tiada apa yang pelik mahu pun ganjil dengan apa yang sedang berlaku di dunia hari ini..serangan demi serangan berlaku terhadap dunia islam samada dari segi zahir mahupun batin,namun pada hakikatnya mereka gagal dengan cubaan demi cubaan untuk menjatuhkan islam.mungkin dari segi akidah ramai saudara2 kita d luar sana tewas di tangan mereka.Dari sudut iman yakni hati yang mengingati ALLAH mereka masih gagal melaksanakanya,Secara ringkas saya ingin menyeru pada saudara2 islam d luar sana tiada apa yang lebih baik selain dari SABAR,SABAR dan terus SABAR …SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA SEGALA-SEGALA…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Tag Cloud

%d bloggers like this: